zaterdag 6 december 2008

Onmiddelijke berichtgeving (ding 14) - online accountmanager

Instant Messaging (IM) - ik zie het dagelijks mijn kinderen doen! Zelf heb ik er nog nooit iets mee gedaan. Ik zou het zo kunnen doen. Naast mijn Google-account heb ik al veel langer een Hotmail-account en daarmee zou ik toegang kunnen krijgen voor Messenger. Eerlijk gezegd heb ik nog niet de behoefte gevoeld om het te willen doen, tenminste niet wat mijn prive-leven betreft. Misschien komt dat omdat ik ook niet zoveel ken met wie ik onmiddelijk berichten zou kunnen/willen uitwisselen. Eerlijk gezegd prefereer ik dan toch de telefoon.

Maar hoe zou ik professioneel gebruik kunnen maken van IM? Op momenten dat ik niet persoonlijk aanwezig ben bij de academies, zouden ze mij via IM snel kunnen bereiken en zou de een en andere vraag snel kunnen worden beantwoord. Maar kan dat niet ook telefonisch, en zelfs beter? want de toon maakt de muziek. En, wil ik altijd bereikbaar zijn voor iedereen? Als ik me het doel stel mail van klanten binnen een dag af te handelen komt ik dan niet ook al heel ver. Waarom altijd instant? Is het echt dringend, pak dan de telefoon! Het voordeel van IM is wel dat de chatsessies worden bewaard, dus het gesprek is vastgelegd en kan later nog weer worden nagelezen en in principe is verslaglegging al gebeurd.

Als ik de tijd vind zal ik proberen om de komende week eens te chatten met Pioenrosa. Zij staat bij mij in het het adresboek van Gmail, dus ik kan bij haar wel aankloppen.

Maar dat dan volgende week, genoeg voor vandaag!

Geen opmerkingen: