donderdag 8 januari 2009

Online muziek beluisteren (ding 20)



De ondertitel van bovenstaande afbeelding vind ik helemaal kloppen: lastfm is inderdaad revolutioneer! Ik hield ik me nog veel bezig met muziek, ik ben wat dat betreft alleen een vrij passieve consument van muziek, dwz. ik kom op de radio muziek tegen, vind het mooi of niet en soms onthou ik ook de artiest en dan koop ik ook weleens een CD'je. Maar ik ben eigenlijk nooit echt pro-actief bezig geweest met muziek. Daar is al een beetje verandering in gekomen sindsdat ik regelmatig via YouTube muziek ben gaan luisteren. Daar worden voor een deel ook al links gelegd met andere artisten maar dat is natuurlijk niet te vergelijken wat lastfm biedt!

Heb nu bijvoorbeeld, terwijl ik deze post schrijf, muziek opstaan van Kings of Convenience (nog nooit van gehoord, maar wel mooi!) omdat ze qua muziek lijken op de stijl van Feist, die ik al eerder in mijn blog noemde. Je tikt de naam van een artist in en je krijgt een radioprogramma gepresenteerd dat zo nooit op de radio zou komen omdat het door het toedoen van een heleboel mensen is samengesteld. Zal deze link zeker aan mijn favoriten toevoegen! Maar of ik me ook zal laten registreren om een profiel op te bouwen, dat weet ik zo nog niet.

Geen opmerkingen: