zaterdag 8 oktober 2011

Circulo de las Bellas Artes

Gisteren was de laatste schooldag. Ik heb nog wat foto's gemaakt en mailadressen uitgewisseld. Na school zijn we nog even wat gaan drinken op terras. Daar was dan de gelegenheid om nog wat te praten met o.a. Max en Nora. Ook sprak ik nog met een ander Duits meisje die eerder lessen had gevolgd met de groep. Interessant om te horen wat deze jonge mensen voor plannen hebben: reizen, studeren, werken in het buitenland. Ik stel me voor dat Thijs over vijf jaar ook zulke ideeen en wensen zal hebben.  Maar waarom ook niet?
Ik ben verder de wijk ingetrokken via de C/ de Atocha richting het mooie station. Ik ben er eerder geweest maar het leek me leuk om nog eens naar de tropische tuin te kijken die zich inmidden in het stationshal bevindt. Werkelijk prachtig! Daarna ben ik langs het Museo de la Reina Sofia gewandeld. Dat is intussen heel erg veranderd sindsdat ik ik er in 2008 ben geweest. Er is een enorme ingangshal gekomen waarin ook de bibliotheek is geintegreerd. Ik was echt onder de indruk!
Daarna weer richting noorden door de wijk geslenterd. Er valt elke keer weer iets te ontdekken. Het was al half zeven toen ik besloot om bij VIPS in de C/de Alcala te gaan eten. Na de maaltijd, dacht ik dat het misschien een goed moment was om op het dak van het Circulo de las Bellas Artes van het uitzicht te genieten. Het was het juiste moment! Ik kon net nog de zonsondergang meemaken, werkelijk mooi om te zien. En men heeft werkelijk een prachtig uitzicht over de stad.
Zo ik moet afsluiten, mijn tijd raakt op, ik zit namelijk in een internet cafe. Ik heb ingecheckt en mijn boarding pass is geprint. Ik ben er klaar voor morgenochtend. Nu nog de stad in, winkels kijken.

Adios!

Geen opmerkingen: