zaterdag 1 oktober 2011

Haciendo la maleta

De laatste dingetjes heb ik in de koffer gegooid; straks nog een korte controle dan kan 'ie dicht.
Na een eenmalig intermezzo vorig jaar in Barcelona , vertrek ik morgen voor de derde keer naar een Madrileens avontuur. Om kwart voor negen pak ik de trein naar Schiphol en om kwart over drie land ik op vliegveld Barajas. Deze keer zal ik met de Express Bus naar het centrum gaan in plaats van de metro. Dat was altijd een gesjouw met de koffer bij het overstappen. Dat hoeft dan natuurlijk niet met de bus, ik ga dan direct tot de Plaza de Cibeles. Van daaruit moet ik nog een klein stukje via de c/ Alcala en de Gran Via naar de c/de Fuencarral, misschien dat ik zal lopen of ik pak toch nog even de metro. Dat zie ik morgen wel.

Overnachting is dus weer geboekt in Hostal Veguin in de c/ de Fuencarral, heel sober en eenvoudig maar super centraal en ook niet duur. Maandagochtend moet ik me dan melden bij Inhispania in de c/ Montera. Ik ben benieuwd of ik de lessen daar zal volgen of dat ik me op de nieuwe locatie in de c/ Infantas bij een groepje moet aansluiten. Dat maakt het toch even weer spannend. Ook moet ik nog even zien bij wie en met wie ik de komende week de ochtenden door zal brengen. Ik hoop op een leuke profesor(a) en een gezellige groep. Mijn planning voor het middagprogramma komende week is nog niet helemaal rond. Ik heb wat tips van een collega gekregen en ik heb op het internet wat rondgeneuzd. Tot nu toe heb ik het museo Sorolla, het museo Cerralbo (de laatste keer was 'íe tot mijn grote teleurstelling gesloten) en de Prado op het programma staan. Ik heb er veel zin in!

Geen opmerkingen: