dinsdag 4 oktober 2011

El templo de Debod

De eerste lesochtend was leuk maar ook best vermoeiend. Gisteren was het maar een kleine groep van vijf studenten: Corine uit Californie, Nora en Max uit Duitsland en Gary, een Fransman. Onze profesore heet Rafa(el). Het zijn aardige mensen en het klikte ook in de groep. Max is een economiestudent uit Bayreuth en een echte gangmaker. Voor gisteravond had hij een bezoek aan een tapas bar geregeld en ik vond het een leuk idee. Uiteindelijk, nadat ik met groepje bij El Tigre gearriveerd was, heb ik me toch maar weer uit de voeten gemaakt. Het leek me geen goed idee: hartstikke druk daar en ik had geen zin in een sta party  met onverstaanbare conversatie. Dus ben ik rond negen uur terug gegaan naar mijn kamer. Ik was ook een beetje op, want ik was na school de middag weer op verkenning geweest.
Maar eerst had ik nog huiswerk te maken en dat heb ik met  een lekker kopje cafe con leche gedaan op het terras van Hotel Europa. Dat is vlak bij Puerto del Sol, het centrale plein, en men kan daar heerlijk zitten.
Rond half vier ging ik dan echt op pad, richting Koninklijk paleis want ik wilde een bezoek aan de Jardines deSabatini brengen. Het is hier heel warm, warmer dan ik me kan herinneren van de vorige keren, dus ik moest me echt een beetje aanzetten om door te lopen. De tuinen liggen achter het paleis en ik ben door de in vorm gesnoeide buxushagen door het park geslenterd maar het was niet echt verkoelend zoals het in de gids stond dus ik vertrok gauw richting Plaza de Espana om vandaar naar el templo de Debod te gaan. Ik had de tempel nog niet eerder gezien, voor mij dus een primeur. De tempel is eind jaren zestig door Egypte geschonken aan Spanje als dank voor hun hulp tijdens overstromingen. De tempel ligt heel mooi en vanuit het park heeft men een prachtig uitzicht op de almudena katedraal en de campo moro.
El templo de Debod
Ik ben dan verder gelopen richting Conde Duque en hebt me laten meeslepen door de Madrileense sfeer. Op een klein pleintje heb ik nog een kopje koffie gehad en het is leuk te zien hoe om 5 uur 's middags de mannen in het cafe bij elkaar komen om te praten en te kaarten. Ook zijn dan de speeltuinen drukbezocht, want dan zijn ook de scholen uit en gaan de kinderen nog even buitenspelen.
Via de wijk Malasana ben ik richting c/Fuencarral gelopen, links en rechts veel klein winkeltjes, kroegen, kappers enz., een levendige buurt. Op de Fuencarral nog wat geslenterd en af en toe een winkel ingedoken. Bij mijn favoriete Sfera winkel heb ik nog een leuke ketting en twee tshirts kunnen scoren.
Ik was me al niet zeker over het tapas uitje daarom heb ik ook nog wat spaghetti gehad in een Cafe en Tapas restaurant. Was best lekker, ook de bediening was heel vriendelijk een Spaanse meisje dat ook nog een aardig mondje Nederlands praatte omdat ze drie jaar in Nederland had gewoond.
Zo ik moet zo de les in! Hasta manana!

Geen opmerkingen: