donderdag 8 oktober 2009

Op bezoek bij de Koning

Na school ben ik gisteren richting Palacio Real vertrokken. Vorig jaar heb ik alleen maar naar de koning gezwaaid maar dit jaar wilde ik bij hem op bezoek. Het is een prachtig paleis, niet voor niets heeft Versailles als voorbeeld gestaan voor dit monumentale gebouw. Op vertoon van mijn paspoort kreeg ik gratis toegang en de drukte bij de ingang viel gelukkig mee. Eerst ben ik naar het koninklijke wapenarsenal geweest. Wat waren dat toch kleine mannetjes die koningen, gezien de wapenrusting. En zijn juwelen de sieraden van de vrouwen zo zijn de wapens zeker de sieraden van de mannen in die tijd. Daarna via de koninklijke apotheek (heel bijzonder!) naar het hoofdcomplex. Ik heb een koptelefoon gehuurd en ben daarna door allerlei prachtige ruimtes gewandeld. Wat een pracht en praal! Waar hebben ze het toch allemaal vandaan gehaald? Maar ik hou er wel van, al die prachtige meubels, muur- en plafondschilderingen, tapijten etc. Soms een beetje kitsch voor de huidige smaak, maar toch heel bijzonder!

Zo ik moet nu naar de les. Helaas is de school vandaag pas om kwart voor tien open gegaan. Dus weinig tijd om te bloggen!

1 opmerking:

cybercybar zei

Hoi Doro,
Je hebt het prima naar je zin, lees ik. Het was me misgegaan je een prettige tijd toe te wensen; bij deze alsnog!
Groetjes,
Cynthia