maandag 5 oktober 2009

Terug in Madrid

De reis verliep zonder problemen en toen ik op Barajas aankwam kon ik ook zonder moeite de weg naar de metro vinden. Met mijn aantekeningen van vorig jaar kon ik me ook redelijk redden in het vinden van de goede metros richting centrum. Gisteren middag om 5 uur kwam ikdan aan bij het Hostal Veguin. Ik kon deze keer kiezen tussen een kamer die naar het binnenhof uitkijkt of weer eentje aan de straatkant. Ik heb toch maar weer gekozen voor de kamer naar de straat, als ik dan toch in de grote stad ben, dan met alles erop en eraan. En dat zijn in Madrid vooral ook de geluiden. De stad is nooit stil!
Vanochtend had ik bijna een beetje spijt van mijn keuze. De hele nacht werden buiten op straat relationele problemen uitgevochten, vooral verbaal en dan heel hard. En natuurlijk kwam ook weer de vuilniswagen langs. Ik heb een beetje onrustig geslapen. It's a hard life in a big city!
Maar nu voel ik me toch fris en verheug ik me op mijn eerst les. Heb het klaslokaal al gezien maar nog geen docent of klasgenoten. Ben intussen ook in een hoger niveau ingedeeld, ik hoop dat ik mee kan komen. Heb toch bijna een heel jaar niet veel gedaan met mijn Spaans.

Vanmiddag sla ik de welkomst bijeenkomst over, dat was vorig jaar ook niet wat, en ga ik mijn eerste museumtrip doen. Ben de naam even weer vergeten, maar het gaat om de prive collectie van meneer Gurian ? die zich in een schitterend paleis bevindt. Trouwens een van de weinige musea die op maandag geopend is.
Eigenlijk bijna een beetje jammer om de tijd in een museum door te brengen, want het weer hier is schitterend. Zit nu al in mijn t-shirt en de zonnebril zal ik ook nodig hebben.
Zo, en nu 'Auf in den Kampf, Torrero!' het is bijna tijd voor de les!

4 opmerkingen:

Unknown zei

Hi Liefie,

Kun je niet een beetje bemiddelen in die huwelijksperikelen?
Met ons is alles goed: de sleutel is terecht, hing aan de kapstok.

Unknown zei

Hey mam,
Alles goed daar in Madrid?
Met mij is alles wel behalve dat ik verkouden ben.
Vandaag een 8,5 voor frans gehaald (telt 2x) en een 9 voor engels.
Hier is het behoorlijk pokkenweer.
Groetjes uit Deventer Thijs

Unknown zei

hoi mamy! het gaat heel goed met me en met Tikus ook.De sleutel was een hele makkelijke plek,dus het was eigenlijk heel dom van ons. groetjes van Bram!!!!

Roel hier: mijn MIM collega's vroegen zich af of jij het zinnetje:" nee, ik ben al getrouwd" al in het Spaans kon zeggen

SchaapVeronica zei

Leuk om weer je belevenissen te lezen! Veel plezier in Madrid!
Groetjes!